پنه کدوسبز

پنه کدوسبز

مواد لازم

340 گرم پنه (ماکارونی نیزه ای)

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

دو پیمانه کدوسبز

فلفل سیاه

340 گرم قارچ خرد شده

4 حبه سیر رنده شده

یک عدد پیازچه خرد شده

¼ یا نصف قاشق چایخوری پرک فلفل قرمز

یک پیمانه پنیر پارمسان رنده شده

3 قاشق غذاخوری آویشن تازه

ارزش غذایی

کالری 499
چربی 14g
چربی اشباع 18g
پروتئین 17g
کربوهیدرات 77g
فیبر 9g

مشخصات

برای 4
زمان پخت 2
روش سخت
آشپزی :

 

در یک قابلمه بزرگ، آب و نمک را بگذارید تا بجوشد. پاستا را داخل آن بریزید و پس از اینکه کمی نرم شد آن را آبکش کنید. به اندازه یک پیمانه از آب پاستا را نگه دارید و کنار بگذارید.

در این فاصله، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در تابه بزرگ روی حرارت ملایم گرم کنید. کدوسبز، ¼ قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. آنها را تا زمانی تفت دهید که کدوها طلایی و نرم شوند. حدود 5 دقیقه کافی است. سپس آنها را درون بشقاب بریزید و کنار بگذارید.

یک قاشق غذاخوری دیگر روغن در تابه بریزید. قارچ، ¼ قاشق چایخوری نمک و کمی فلفل سیاه را اضافه کنید و تفت دهید. آنها را 5 دقیقه تفت دهید تا طلایی شوند. سیر، پیازچه و پرک فلفل قرمز را نیز اضافه کنید و دو دقیفه دیگر تفت دهید تا پیازچه‌ها نرم شوند.

پاستای آبکش شده را درون مخلوط سبزیجات بریزید. نیمی از آب پاستا را نیز اضافه کنید. آنها را یک تا دو دقیقه بپزید. سپس نصف پیمانه پنیر پارمسان را اضافه کنید و آنها را تا زمانی که آب آن کشیده شود آنها را بپزید. آویشن و نمک و فلفل بزنید تا مزه‌دار شود. روی آنها پنیر پارمسان بریزید و گرم سرو کنید.  

 

1395/5/17

فرم پاسخ

از طریق فرم زیر پیام خود را برای ما ارسال کنید

محتوای بیشتر در این بخش: